Communicatie training Columbus Junior
Na twee maanden heb ik in deze rare tijd waar het COVID-19 virus zijn intrede deed eindelijk weer een fysieke groepstraining kunnen geven! Gister was ik bij Columbus junior om de medewerkers van de klantenadministratie te trainen in klantgerichtheid. Dit gebeurde in een grote ruimte met 1,5 meter afstand en een medewerkster die mee deed via Skype. En dat ging prima!
De training was voordat het Corona virus iedereen in zijn greep hield al geboekt. Omdat het zeker voor deze medewerkers een intense periode was met flink schakelen tussen de steeds veranderende richtlijnen van het RIVM, de ouders en kinderdagverblijven heb ik de training aangepast.
We zijn op een positieve wijze gaan kijken naar wat er allemaal is gebeurd in deze pittige periode. “The wall of wonder” met zijn waarderende vragen (werkvorm uit Appreciative inquiry) kwam hierbij goed van pas. Emoties, ervaringen en ideeën werden op de tijdslijn geplaatst en versterkten het “samen” gevoel en maakten de kernpunten waar ze mee aan het werk willen gaan zichtbaar.
Heel fijn om zo te kunnen beginnen en Ik kijk uit naar dag twee! 14-5-2020