Klantgericht afscheid nemen blijkt soms toch moeilijker dan gedacht.
Klantgericht afscheid nemen blijkt soms toch moeilijker dan gedacht. Vorige week heb ik mij hierover tot twee keer toe verbaasd. De eerste keer was bij een warenhuis waar toen ik had afgerekend, de medewerkster zich al met de rug naar mij toe draaiend nog even “fijne dag nog!” hoorde zeggen. Hoezo op de automatische piloot? En tweede was bij een de Mac Drive waar ik binnen 30 seconden mijn McFlurry’s in bezit had: besteld, afgerekend en al (Wow!). Maar ik had geen tijd om te kijken welke voor mij of mijn zoon was, want medewerker riep al door het loket: “Mevrouw, wilt u even doorrijden? We doen een wedstrijdje!” Verbaasd reed ik door, de ijsjes snel bij mijn zoon in de hand drukkend. De positieve ervaring van deze supersnelle service werd gelijk de kop in gedrukt met deze opmerking. Jammer! Klantgerichtheid gaat over de hele klantreis! Van het eerste contact tot het afscheid moet de focus op de klant zijn. Een klein en vriendelijk gebaar kan al snel tot een fijn afscheid leiden. Maar toch gebeurd het vaak (on)bewust anders. Mijn tip: blijf in contact met je klant/gast, en maak die klantreis helemaal af! Anders heb je waarschijnlijk voor niets gewerkt. 21-02-2020