Mensen die weten waar hun kracht ligt en blij worden van wat ze doen, kunnen bergen verzetten. Ze zitten goed in hun vel, zien obstakels eerder als uitdaging en vertrouwen op een goede afloop. Ze kunnen vaak beter relativeren en blijven dichter bij zichzelf, wat hun zelfvertrouwen vergroot. Ze staan over het algemeen steviger in het leven.
Klantgericht Trainen wil de medewerkers zich bewust laten worden van zijn of haar kernkwaliteiten. Iedereen heeft ze, maar het is niet altijd zichtbaar voor die persoon, of voor het werkveld waar diegene zich in bevindt.
Door te luisteren, aan te moedigen en uit te dagen wil Klantgericht Trainen samen met jou werken aan voldoening in je werk en groei in het contact met de klant, gast of patiënt.
Als je met je team van elkaar ziet welke kwaliteiten iedereen heeft, en deze uitbouwt, dan zal het de productiviteit en vooral de creativiteit vergroten. Je gaat meer van elkaar leren omdat iedereen doet waar die goed in is, en plezier heeft in wat hij doet. Het levert veel energie en waardering op, waar inspanning en ontspanning elkaar afwisselen, en een lach dagelijks aanwezig is.